27 Aralık 2009 Pazar

HIZLI TÜKETİM ÜRÜNLERİ TÜRKİYE RAPORU

The Nielsen Company
Consumer Group Turkey






Nielsen Büyüme Raporu’na göre Hızlı Tüketim Ürünleri Sektörü’nde Avrupa’da en fazla büyüyen ülke Türkiye

Ekim 2009 – Nielsen’ın Avrupa pazarlarında Hızlı Tüketim Ürünleri (HTÜ) sektöründeki büyümeyi çeyrekler itibariyle takip ettiği Büyüme Raporu (Nielsen Growth Reporter) 2009’un ikinci yarısında ekonomik iyileşmeye yönelik güçlü sinyaller gösteriyor. Avrupa Ülkelerinin büyük çoğunluğunda miktar tüketimin pozitif büyümeye döndüğü görülüyor.

TOPLAM AVRUPA

Avrupa’da toplam HTÜ sektöründe büyümelerde görülen hız düşüşünün 2009’un 2. Çeyreğinde özellikle miktar ve ciro büyümesi yönünden artışa geçtiği görülüyor. Bunda tüketicilerin ekonomik duruma güven duymaya başlamalarının rolü büyük.

Nielsen verilerine göre, birçok Avrupa ülkesinde 2008’in 3. çeyreğinden bu yana HTÜ gıda fiyat değişiminde düşüş görülüyor. Ve bu düşüşün emtia fiyatlarındaki düşüşle de tüketicilere yansımaya devam edeceği tahmin ediliyor.


Tablo-1 Toplam Avrupa - Hızlı Tüketim Ürünleri Pazar Dinamikleri
















Tüketici güveni ile tüketim arasındaki korelasyon
Nielsen’ın düzenlediği bir başka geniş çaplı araştırma olan Tüketici Güven Araştırması’nda da Şubat 2009’dan Haziran 2009’a 5 puanlık pozitif artışın HTÜ‘deki harcama artışı ile doğru ilişki içerisinde olduğu görülüyor. Sermaye piyasalarının da güçlenmeye başlaması ile bu trendin devam etmesi beklenirken, gerçek ekonomik iyileşmenin zaman alacağı tahmin ediliyor. Tüketicilerin en büyük ortak endişesi işsizlik.


Tablo-2 Nielsen Tüketici Güven Endeksi ve Ciro Satış (harcama) arasındaki korelasyon



















Çeyrekler itibariyle HTÜ sektöründe Avrupa ülkelerindeki miktar ve ciro satışlarını ortaya koyan Nielsen Büyüme Raporu, bu bölgede her 4 ülkeden 3’ünde miktar tüketimde pozitif büyüme trendleri gösteriyor.

Tablo 3’te Avrupa ülkelerinin çoğunda HTÜ sektöründeki miktar satışların büyüme gösterdiği, özellikle Türkiye’nin ilk sırada yer alarak Avrupa’da en fazla büyüyen pazar olduğu görülüyor.

Tablo-3 Avrupa’da Ülkeler Bazında Büyüme

Avrupa Ülkeleri 2009 2. Çeyrek - 2008 2. Çeyrek Karşılaştırmalı
Büyüme Oranları













TÜRKİYE AVRUPA’DA EN FAZLA BÜYÜYEN ÜLKE


Tablo-4 Türkiye - Hızlı Tüketim Ürünleri Pazar Dinamikleri



















Türkiye HTÜ sektöründe 2008’in 3. Çeyreğinden bu yana büyümelerde görülen hız düşüşü 2009’un ikinci yarısında yükselişe doğru bir seyir gösteriyor. Türkiye HTÜ sektöründe Ciro Satışlarda %10.8, Miktar Satışlarda ise %6.3 lük büyüme kaydedildi.

Nielsen Avrupa Büyüme Raporu hakkında
Raporda kapsanan ülkeler: Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İrlanda, İtalya, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, Slovakya, İspanya, İsveç, İsviçre, Türkiye, İngiltere, Anavutluk, Bosna Hersek, Hırvatistan, Estonya, İsrail, Litvanya, Letonya, Makedonya, Romanya, Rusya, Sırbistan, Slovenya, Ukrayna.

Nielsen’ın Büyüme Raporu, Avrupa’daki Hızlı Tüketim Ürünleri (HTÜ) sektöründe pazar dinamiklerini (ciro, miktar ve fiyat değişimi) karşılaştırmaktadır. Araştırma bulguları Nielsen’ın Avrupa ülkelerinde satışların takip ettiği bakkal, hipermarket, süpermarket, indirim mağazaları ve büfeleri kapsamaktadır.

Rapor Nielsen’ın bu ülkelerde ve kanallarda düzenli olarak takip ettiği geniş bir ürün sepetini dikkate almaktadır ve okumakta olduğunuz sonuçlar 2009’un 15. haftası ile 26. haftasını karşılaştırmaktadır.

The Nielsen Company
The Nielsen Company, pazarlama ve tüketici bilgisi, televizyon ve medya ölçümü, online bilgiler, mobil mecra ölçümü, ticari fuarlar ve iş dünyası yayınları (Billboard, The Hollywood Reporter, Adweek) alanlarında lider konuma sahip global bir bilgi ve medya şirketidir. Özel bir hisse grubu tarafından yönetilen şirket 100’den fazla ülkede faaliyet göstermektedir ve genel merkezi A.B.D New York’ta bulunmaktadır. Detaylı bilgi için www.nielsen.com
# # #

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder